Reporting Services (rapportages, zoals jaarrekening)
- Samenstellen van de jaarrekening, niet alleen op conventionele wijze (papieren rapport), maar tevens in digitale vorm (rapport in PDF-formaat)
- Samenstellen van interim rapportages
- Samenstellen fiscale rapportages ten behoeve van de Belastingdienst, zoals aangiften Inkomstenbelasting
- Samenstellen van prognoses, begrotingen en budgetten
- Bewaking van budgetten en rapportage van realisatie versus begroting
Onze werkwijze: Reporting Services
Planning eindejaarswerkzaamheden
Indien u zelf geen voorkeur heeft qua oplevering, plannen wij de eindejaarswerkzaamheden in. Heeft u wel voorkeur voor een specifieke opleverdatum of heeft u onverhoopt toch haast hiermee dan kunt u ons verzoeken eea. in te plannen voor een bepaalde datum of om eea. met spoed af te handelen. Wij schuiven dan andere niet-spoedeisende werkzaamheden naar voren en werken uw jaarrekening etc. met voorrang af.
Aanleveren jaarrekening- en IB-info / termijnbewaking
Voordat wij starten met de eindejaarswerkzaamheden, inventariseren wij eerst de benodigde informatie tbv. de jaarrekening en aangifte IB.
U wordt verzocht de eventueel ontbrekende informatie en bescheiden aan te leveren. Nadat wij de informatie compleet hebben, starten wij met de eindejaarswerkzaamheden. Tijdens dit proces verzamelen wij eventueel aanvullend benodigde informatie en vragen deze dan in 1 keer bij u op. Na ontvangst van de laatste informatie ronden wij onze werkzaamheden af.
Oplevering eindejaarswerkzaamheden
Tijdens het afwerken van de eindejaarswerkzaamheden beoordelen wij oa. de administratieve organisatie en fiscale aangelegenheden. Aanbevelingen hieromtrent nemen wij op in een management letter, welke u tezamen met de rapportages wordt aangeboden. Eventuele acties naar aanleiding van deze aanbevelingen kunnen in overleg met u worden ingepland.
Hierna nemen wij kontakt met u op om de jaarrekening en aangifte IB telefonisch met u door te nemen of een afspraak met u te maken om deze bij ons op kantoor te komen bespreken.
Na uw accoord maken wij de rapportages definitief en plaatsen deze in digitale vorm (PDF) op uw persoonlijk digitaal cliëntendossier op ons cliëntenportaal. Tevens versturen wij dan de aangifte IB aan de Belastingdienst of plannen wij dit in op een moment dat dit u beter uitkomt qua betaling van de aanslag. Na uw accoord maken wij de rapportages definitief en plaatsen deze in digitale vorm (PDF) op uw persoonlijk digitaal cliëntendossier op ons cliëntenportaal. Tevens versturen wij dan de aangifte IB aan de Belastingdienst of plannen wij dit in op een moment dat dit u beter uitkomt qua betaling van de aanslag.
Indien gewenst kunt u naast de digitale rapportages tevens nog conventionele rapportages in papieren vorm ontvangen.
Het voordeel van de digitale rapportages is dat deze op elke gewenst moment vanaf iedere lokatie met een internetaansluiting kunnen worden geraadpleegd cq. gedownload.
Indien nodig wordt door ons nog een suppletie-aangifte BTW ingediend bij de Belastingdienst.