Account Services (financi�le administratie/BTW-aangifte)
- Administratieve bijstand op interimbasis: in tijden van tijdelijke onderbezetting kunnen wij uw afdeling Financiële en/of Salaris- en Personeelsadministratie ondersteunen
- Administratieve bijstand op permanente basis: wij kunnen een deel of indien gewenst uw gehele Financiële Administratie uit handen nemen, u bespaart zo op personeelskosten en profiteert van onze efficiënte full-service ondersteuning, wij verwerken de primaire en secundaire boekstukken in ons volledig geautomatiseerde financiële pakket en verzorgen indien nodig de periodieke BTW-aangifte
- Periodieke controle van uw Financiële Administratie, coaching van uw afdeling Financiële Administratie, eventueel aangevuld met periodieke BTW-aangifte.
Onze werkwijze: Account Services
Aanleveren administratie / termijnbewaking
Indien u het factuurstelsel toepast (facturen worden afzonderlijk ingevoerd), mailt u tenminste 1x per week uw facturen naar ons scan- en herkensysteem. Deze komen bij ons in een digitale schoenendoos, waar deze door ons worden gesorteerd en verwerkt. Indien u met een zakelijke bankrekening van de Rabobank, ABN AMRO en/of ING werkt kunnen wij uw bankrekening koppelen aan ons boekhoudpakket, waardoor uw bankmutaties dagelijks ter verwerking klaarstaan in ons boekhoudpakket. 1x per maand levert u ons via onze portal de bankafschriften met pinbonnen en andere bijlagen aan. Indien u het kasstelsel toepast (facturen worden niet afzonderlijk ingevoerd, u bent detaillist), hoeft u de facturen niet te mailen, maar achter de bankafschriften als bijlage te scannen.
In de maand voorafgaand aan de maand waarin de BTW-aangifte dient te worden ingediend (natuurlijk alleen indien u BTW-plichtig bent), wordt u door ons benaderd ter herinnering aan de periodieke BTW-aangifte en met de vraag wanneer u in de gelegenheid bent om uw administratie te completeren.
Verwerking administratie / BTW-aangifte
Na aanlevering van uw administratie wordt deze vrijwel direct in ons financiële pakket ingevoerd. Na completering van de administratie van het betreffende aangiftetijdvak, wordt de BTW-aangifte opgesteld. De BTW-aangifte wordt u ter fiattering aangeboden op ons cliëntenportaal. Na fiattering door u wordt de aangifte door ons verzonden aan de Belastingdienst. U dient dan (indien nodig) de BTW af te dragen aan de Belastingdienst, waarbij u gebruik maakt van het kenmerk dat wij u tezamen met de aangifte doen toekomen. Indien u niet tijdig fiatteert zal ons systeem u automatisch helpen herinneren aan de naderende deadline.